Dieta na zdrowie i udany seks

Coraz młodsi mężczyźni borykają się z problemami ze sprawnością seksualną - statystki mówią już o liczbie około 1,5 miliona panów po 35 roku życia. Do najczęstszych przyczyn tego stanu (oprócz zmniejszenia się stężenia testosteronu we krwi) należy z pewnością zaliczyć: stresujący tryb życia, brak aktywności fizycznej oraz nieodpowiednią dietę. Wszystkie te czynniki mają negatywny wpływ na ogólną kondycję organizmu, w tym na najważniejszy w kontekście sprawności seksualnej – układ krwionośny. Męską potencję zdecydowanie poprawią sprawdzone środki farmaceutyczne oraz… zmiana stylu życia! Zacznijmy od rewolucji w odżywianiu się – na zdrowie i udany seks!

  • Trzymaj wagę

Prawidłowa masa ciała jest bardzo ważna, to podstawa zdrowia i ogólnej sprawności człowieka. Nadwaga i otyłość zaburzają funkcjonowanie poszczególnych układów organizmu powodując szereg zdrowotnych problemów, również tych związanych z życiem intymnym. Zatem prawidłowy sposób odżywiania się to równocześnie najlepsza dieta na potencję. W codziennym jadłospisie należy ograniczyć spożywanie tłuszczy zwierzęcych, które mogą powodować wzrost stężenia cholesterolu we krwi oraz zwiększenie jej krzepliwości, a co za tym idzie – przyczynić się do rozwoju miażdżycy naczyń krwionośnych. Walcząc więc o sprawność seksualną – należy zwalczyć apetyt na tłuste mięsa i wędliny oraz jedzenie typu fast – food, zastępując je chudym drobiem i wędlinami, jagnięciną, wołowiną oraz morskimi rybami (źródło zdrowych kwasów tłuszczowych omega 3). Należy pamiętać o dostarczaniu organizmowi odpowiedniej ilości białka, które znajduje się oprócz mięsa, również w produktach mlecznych i jajkach. Pełnowartościowe białko wzmacnia mięśnie oraz pobudza wytwarzanie testosteronu. Z kolei najlepszym źródłem energii są węglowodany, ale nie te pochodzące ze słodyczy (wykreślamy je z menu!), tylko te zawarte w produktach zbożowych: razowym i pełnoziarnistym pieczywie, naturalnych płatkach zbożowych oraz brązowych kaszach, ryżu i makaronie. Dopełnieniem zbilansowanej diety są owoce i warzywa (spożywane jako dodatek do każdego posiłku) dostarczające organizmowi niezbędnych witamin i składników mineralnych. Niezdrowe używki spożywane długotrwale i w nadmiarze mogą zepsuć efekty naszych żywieniowych starań – najlepiej więc zrezygnować z alkoholu i palenia tytoniu.

  • Przekąski w roli afrodyzjaków

Moc popularnych jedzeniowych afrodyzjaków w większości nie została potwierdzona naukowo, mimo to są szeroko stosowane i z pewnością… nie zaszkodzą. Można więc uzupełnić nimi dietę na potencję podając je mężczyznom w postaci smacznych i lekkich przekąsek. W roli afrodyzjaków owocowych występują najczęściej: truskawki, jagody i jeżyny (bogate w witaminę C, która ma swój ważny udział w wytwarzaniu spermy), a także: banany, awokado, melon i ananasy. Owoce morza (przede wszystkim ostrygi i krewetki) oraz orzechy, pestki i nasiona (zwłaszcza dyni, słonecznika i sezamu) zawierają sporo cynku stymulującego wydzielanie testosteronu. Czekolada bez wątpienia poprawia nastrój, a poza tym zawiera flawonoidy mające działanie antyoksydacyjne. Wszystkie posiłki można dodatkowo przyprawić afrodyzjakami, czyli pobudzającymi i poprawiającymi krążenie przyprawami tj.: chili, curry, czerwoną papryką oraz imbirem i kardamonem. Najpopularniejszym afrodyzjakiem jest żeń – szeń, który wpływa na rozszerzanie się naczyń krwionośnych, a tym samym ułatwia erekcję. Herbata z wyciągu z żeń – szenia? Tak!

0
0
0
s2sdefault

UCZUCIA, SEKS, PSYCHOLOGIA